Horeca mystery visits

Mystery visits

Horeca Vlaanderen lanceert mystery visits voor restaurants en cafés.
Elke dag geven ondernemers en hun personeelsleden het beste van zichzelf om hun klanten van dienst te zijn. Toch komt het voor dat klanten ontevreden terugkijken op hun bezoek. Om ondernemers te helpen inzicht te krijgen in de kwaliteit van hun dienstverlening, kunnen café- en restaurantuitbaters zich vrijwillig inschrijven voor een doorlichting door een professional.

Wenst u als hotel een mystery visit aan te vragen?
Surf dan naar www.kwaliteit.toerismevlaanderen.be/hotels/mystery-visit

Wat is een mystery visit?

Tijdens een mystery visit worden alle aspecten van dienstverlening nauwkeurig gewogen door een professionele mystery visitor: van reservatie en ontvangst tot bediening en inrichting. Na het bezoek krijgt u een overzichtelijk, gedetailleerd rapport. Hierin wordt aandacht besteed aan de sterktes, zwaktes en verbeterkansen van uw onderneming. De mystery visit blijft een momentopname, maar ze geeft een zo objectief mogelijk beeld van het bezochte restaurant/café.

Waarom inschrijven?

  1. Inschrijven kan eenvoudig én snel via deze website. Hier moet u enkel de gegevens van uw zaak invullen. Dit neemt slechts 5 minuten van uw tijd in beslag.
  2. U krijgt een professionele dienstverlening voor een zeer lage kostprijs. Een café betaalt €75, een restaurant €150 (exclusief BTW). Als u weet dat de mystery visitor een groot deel van dit bedrag opnieuw uitgeeft in uw zaak, is dit project een unieke kans om de kwaliteit van uw dienstverlening onder de loep te nemen.
  3. De mystery visitors krijgen allen een opleiding en beantwoorden de geijkte vragenlijst die werd opgesteld in samenwerking met de sector. Op die manier ontstaat een zo objectief mogelijk beeld van de kwaliteit van dienstverlening in uw zaak.
  4. U bepaalt zelf op welk moment de mystery visitor uw zaak bezoekt. Op die manier kan u een visit aanvragen op een tijdstip dat representatief is voor de drukte in uw zaak.
  5. U ontvangt professionele feedback en suggesties tot opleiding in een overzichtelijk en gedetailleerd rapport, zowel in digitale als papieren vorm.
  6. De sterktes en zwaktes van uw zaak worden in kaart gebracht. Zo weet u waar u kan ingrijpen om de kwaliteit van uw dienstverlening te verbeteren. Een tevreden klant is een klant die terugkomt.